studio unica
arrow
Home Profil Kollektion Erhverv On-line shop Kontakt Tip en ven
Hvem er Studio Unica ?

Studio Unica startede i 1996 med import af køkkener fra Italien. Dette var drevet af et passion for italiensk design og for nogle spændende produkter, der adskilte sig både kvalitetsmæssigt og visuelt fra dem man fandt hos kæderne i Danmark.

Senere blev programmet udviddet med baderumsmøbler, garderobeskabe, lamper og accessories med detailsalg.

I dag repræsenterer Studio Unica bl.a. en af de absolut største møbelgrupper i Italien, nemlig Doimo, samt Cesar og Birex inden for henholdsvis køkken og bad

 

Vores idegrundlag

Vi betragter ikke os selv som leverandører af møbler; men snarere af design og kvalitet, der adskiller sig fra det, den typiske køkenbutik. Idet vi står uden for et kæde-samarbejde, er vi heller ikke styret i retning af et bestemt sortiment eller prissætning, men kan uafhængigt vælge profil og position.

Med denne frihed, er det muligt for os, at sammensætte det rigtige mix af produkter, design, kvalitet og processer - der gør, at vi er i stand til at tilbyde vores kunder virkelige attraktive produkter, priser og løsninger.

 

Vores værdier

Vi leverer produkter med højt design og kvalitetsindhold. For at sikre, at vi også som leverandør opfylder høje standarder og er i stand til at udvikle os i et marked med stærk konkurrence, stiller vi store krav til os selv som leverandør. I den forbindelse benytter vi bl.a. 5 værdisæt, der er styrende for vores handlinger og aktiviteter:

1. Kvalitet
Vi ønsker at vores handlinger og aktiviteter opleves af vores kunder som værende overensstemmende med den høre standard, som er kendetegnende for vores produkter. Vi er medlem af DFK, idet vi altid søger inspiration til at gøre tingene endnu bedre.

2. Etik
Vi sætter ærlighed meget højt. Dette betyder, at vi informere vores kunder rettidigt om realiteterne som det er, og vi lover aldrig mere end hvad der er grundlag for.

Vi administrerer det ansvar der følger med rollen som leverandør med henblik på give vores kunder en saglig og professionel rådgivning.Endelig er samhandel baseret på ordentlig og redelig forretningsskik en absolut forudsætning for vores virke.

3. Frihed
Vi vil ikke styres af stive kædekoncepter, men være frie til at bestemme over vores profil, sortiment, markedsføring og kultur. Dette finder vi er mest motiverende og giver os den bedst mulige fleksibilitet og tilpasningsevne til et marked i hastig udvikling.

4. Effektivitet
Vi bruger vores ressourcer med omtanke. Jo bedre vi er til at konvertere vores ressourcer til konkurrenceevne og dermed skabe fordele for vores kunder, des stærkere er vores position som leverandør. Vi betrager enhver respons fra vores kunder og deres oplevelse af os som leverandør med stor interesse, da det ofte giver os et hint om, hvordan vi kan blive endnu bedre til det vi gør.

5. Glæde
Vi ønsker at Studio Unica skal være et spændende og udfordrende sted at være, hvor samarbejde og fællesskab i en uhøjtidelig forening, er en vigtig forudsætning for motivation og dermed muligheden for at indfri vores målsætninger.

 

Studio Unica som partner

Uanset om du er privat eller erhvervskunde, forventer vi, at der bliver stillet store krav til os som leverandør. Vi bliver aldrig "perfekte" men vi stæber altid efter at udvikle os og blive endnu bedre, idet vi lever af vores kunders anbefalinger.

Et samarbejde, der bygger på gensidighed og respekt mellem parterne, er for os et vigtigt udgangspunkt for fælles succes. Fordele der kun kommer den ene part tilgode, er kortsigtede og har forretningsmæssig begrænset værdi.

Endvidere bestræber vi os på hele tiden at udvikle og forbedre vores kundeservice. Her er en af de vigtigste parametre; rettidig information, og vi besvarer derfor alle henvendelser senest 24 timer efter modtagelsen. Dette betyder ikke nødvendigvis, at vi altid er i stand til at give det endelige svar inden for denne tidsramme, men at enhver kundehenvendelse altid resulterer i handling fra vores side. Samtidig har vi et proaktivt forhold til information og orienterer vore kunder løbende omkring forhold, der er relevante i forhold til deres ordre.

 

logo1 logo1 logo1 logo1 logo1 logo1